.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دِله اِمارِه بکوشته، بیرون مردِم رِه...
وزیر ارتباطات: نمایندگان مازندران وحدت و همدلی دارند!
شمال نیوز: 160 درصد مردم مازندران دارای سیم‌کارت هستند/ 78 درصد روستاهای مازندران از اینترنت پرسرعتADSL بهره مندند/ زیرساخت ارتباطی مازندران برای جمعیت شناور کافی نیست/ همدلی را با مسائل سیاسی و جناحی عوض نکنید /یک راهپیمایی قوی کار ظریف و تیم هسته ای را راحت تر می کند

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ معاون منابع انسانی استاندار مازندران شامگاه گذشته در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان مازندران که با محوریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه در عصر ارتباطات قرار گرفتیم با عنایت به اصلاح نظام اداری کشوربعنوان نقشه راه ، دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری است.
حسن خیریان‌پور افزود: برای تسریع در خدمت رسانی به مردم ، سرعت عمل ، دقت و سلامت اداری راهی جز اجرای دقیق دولت الکترونیک وجود ندارد.
وی به برگزاری 78 جلسه کارگروه استان و شهرستان اشاره کرد و افزود: 548 مصوبه در این جلسات گویای این است که این عزم در مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد تا هوشمندسازی در سطح استان محقق شود.
/photo/MG_0007-copy1.jpg
رتبه نخست مازندران در کاربری اینترنت در کشور
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران با اشاره به اینکه 55 درصد جمعیت مازندران شهری است گفت: در استان مازندران با 3 میلیون و 100 هزار نفر جمعیت حدود 480 هزار نفر دانش آموز هستند که 44 درصد آنان کاربر اینترنت هستند.
یدالله طهماسبی بیشترین کاربران اینترنتی در بین دانشجویان را در مقطع کارشناسی عنوان کرد و افزود: 13 درصد رشته های دانشگاهی مرتبط با حوزه IT هستند.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در سال گذشته بیش از 14 درصد بود، افزود: در مازندران این رقم به بیش از 49 درصد رسید که رتبه نخست کشور را کسب کردیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در اینترنت adsl مازندران بیش از یک میلیون و 670 هزار کاربر اینترنت دارد، ادامه داد: ورودی مازندران 28 گیگ است که 12.5 درصد زیر بار اینترنت است.
طهماسبی با بیان اینکه در مازندران بیش از 5 میلیون سیم‌کارت واگذار شده است، افزود: 160 درصد مردم مازندران دارای سیم‌کارت هستند.
وی با بیان اینکه 78 درصد روستاهای مازندران از اینترنت پرسرعتADSL  بهره مندند، تصریح کرد: یک‌هزار و 370 روستای مازندران در آینده به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.
/photo/MG_0060-copy1.jpg
مازندران همیشه پیشتاز در ارتباطات بوده
معاون برنامه‌ریزی وزیر فناوری اطلاعات مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مازندران همیشه پیشتاز در ارتباطات بوده اظهار کرد: مازندران بین تمام استانها تنها استانی است که سرویس را مقدم بر هزینه دانسته است.
برات قنبری با بیان اینکه مازندران رتبه دوم در حوزه فناوری اطلاعات را درکشور داراست، افزود: استانی که 13 درصد دانشجویان آن در حوزه ICT هستند باید به آن توجه خاصی شود.
وی با بیان اینکه برای توسعه فناوری اطلاعات در مازندران یک‌هزار میلیارد تومان در بخش دولتی هزینه شده است، گفت: انتظار این است که 4 هزار میلیارد تومان نیز از سوی بخش غیردولتی هزینه شود.
/photo/MG_0057-copy1.jpg
پهنای باند مازندران افزایش می یابد
معاون توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه مازندران نقش محوری در ارتباطات کشور دارد، اظهار کرد: مازندران قطب مهم مخابراتی در شمال کشور و تامین‌کننده ارتباط استان‌های گلستان، گیلان و سمنان است.
مهدی کریمی با بیان اینکه برای مهیا کردن 3G و 4G در مازندران تلاش کردیم، ادامه داد: هزار و 400 گیگابیت ترافیک به پهنای باند مازندران اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه به هر میزان که پهنای باند نیاز باشد امکان فراهم کردن وجود دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت پهنای باند موجود استان را تا پایان سال به 170 گیگابیت افزایش می‌دهیم و تا پایان دولت تا دو هزار گیگابیت افزایش خواهیم داشت.
کریمی با بیان اینکه مازندران در آینده پهنای باند استان را خودش تامین می‌کند، گفت: پهنای باند مشهد و برخی استان‌های همجوار هم توسط مازندران تامین می‌شود.

زیرساخت ارتباطی مازندران برای جمعیت شناور کافی نیست
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در این جلسه طی سخنانی ابراز داشت: این میزان زیرساختی که در مازندران وجود دارد برای ما کافی است و مشکل ارتباطی نداریم اما ما استانی هستیم که صبح 3 میلیون 100 هزار نفریم و عصر به 13 میلیون نفر افزایش می یابد.
سید هادی حسینی با اشاره به نامناسب بودن جاده های مازندران بیان کرد: اگر می‌خواهیم بخشی از مشکلات راه‌ها حل شود، باید سیستم ارتباطی قوی شود، لذا کاهش رفت و آمد مردم، با توسعه و تجهیز سیستم‌های ارتباطی محقق می‌شود.
/photo/MG_0074-copy.jpg
حوزه آی‌تی زمینه‌ مناسبی برای ایجاد اشتغال دارد
در ادامه استاندار مازندران ضمن گرامی‌داشت دهه‌فجر اظهار کرد: مازندران ظرفیت های مناسبی علاوه بر IT در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری دارد و IT درواقع تلاقی و زیرساخت توسعه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
/photo/MG_0110-copy1.jpg
ربیع فلاح جلودار در ادامه به مشکلاتی که در حوزه اشتغال در استان از جمله زغال سنگ البرز مرکزی، نساجی قائمشهر و چیت سازی بهشهر وجود داشت، اشاره کردو افزود: شرکت ذغال سنگ البرز روزی 6 هزار و 500 نفر پرسنل داشته اما امروز شرمنده مردم هستیم که این رقم به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال در استان در دستور کار قرار دارد که با راه‌اندازی زغال‌سنگ البرز بخش عمده‌ای از بیکاری در مازندران حل و فصل می‌شود .

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خدمات موبایل گاورنمنت یکی از مهمترین اقدامات در استان بوده که بسیاری از خدمات اداری با این فناوری قابل اجرا است.

وی با اعلام اینکه حوزه آی‌تی زمینه‌ مناسبی برای ایجاد اشتغال دارد، افزود: مازندران رتبه دوم آی‌سی‌تی کشور را دارد که نیاز است در حوزه اشتغال در این زمینه نیز اقدامات مناسبی در برنامه کاری قرار گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه با توسعه فناوری اطلاعات شاهد کاهش فساد اداری در استان خواهیم بود، گفت: با توسعه خدمات فناوری اطلاعات میزان مراجعه به شهرها نیز کاهش پیدا می‌کند که موافقت اجرای این طرح در دستور کار است و قرارداد با بخش خصوصی نیز انجام شده است.


همدلی را با مسائل سیاسی عوض نکنید
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور 6 نفر از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق را نشان از همبستگی و همدلی نمایندگان مازندران عنوان کرد و اظهار داشت: این مسئله کمتر اتفاق می افتد اما هیچ گاه این همدلی نباید با مسائل سیاسی و جناحی عوض شود.
/photo/MG_0148-copy.jpg
محمود واعظی با بیان اینکه هیچ اتفاقی ازلحاظ فروش نفت و درآمد در یک سال اخیر نیافتاده است گفت: دلیل تحول و خروج از رکود اقتصادی این است که مردم احساس کردند این دولت مربوط به خودشان است و صداقت در گفتار دارد، از این دولت حمایت کردند.

راهپیمایی قوی کار ظریف و تیم هسته ای را راحت تر می کند
وی افزود: با وجود همه ی تحریم ها و فشارهای سیاسی بین المللی، در حال حاضر ایران جزو باثبات ترین کشورهای منطقه است.
واعظی با بیان اینکه دنیا به این نقطه رسیده مسائل منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست، گفت: این در حالی است که دنیا تصمیم بر منزوی شدن ایران گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه اساس انقلاب اسلامی، درست بنا شده است، ادامه داد:  امام راحل به گونه‌ای ما را تربیت کردند که بدانیم چگونه روی پای خود بایستیم و رهبری هم همین راه را در پیش گرفتند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: ایران در منطقه از نظر سیاسی تاثیرگذار است و مسائل افراط گرایی و رادیکالیسم نه تنها منطقه بلکه دنیا را نگران کرده است.
وی از راه اندازی دو دیتاسنتر در ساری و بابل خبر داد و افزود: مسائل کارگزاران دفاتر ای.سی.تی روستایی هم تا حدود 90 درصد رفع شده است.
واعظی با اعتقاد بر اینکه مازندران آینه ایران است یادآور شد: دولت برای سه استان گردشگر پذیر کشور برنامه ویژه تعیین کرده است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه دولت نباید وارد تصدی‌گری شود، گفت: وظیفه دولت فراهم آوردن زیرساخت‌ها و بستر مناسب بوده و همچنین از بخش خصوصی به طور جدی حمایت می‌کند.
وی در پایان ضمن دعوت مردم مازندران برای شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن خاطرنشان ساخت: یک راهپیمایی قوی کار ظریف و تیم هسته ای را راحت تر می کند.

حاشیه ها:
 جلسه ساعت 15 و 30 دقیقه با قرائت قرآن و سرود ملی آغاز شد.
• احمد مظفری در میان سخنرانی ها گفت: امروز یکی از شیرین ترین جلسات شورای اداری استان است که با طعم و خبرهای خوش در حوزه آی سی تی همراه شد.
• نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس گفت: من آقای واعظی را مازندرانی می دانم چون مدیران و معاونین ایشان یا مازندرانی هستند و یا قبلا در مازندران بودند لذا بر مازندران شناخت کافی دارند.
• حسینی همچنین اذعان کرد: ما سرباز پا به رکاب ارتباطات هستیم و در کمیسیون تلفیق، بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبارات مخابرات مثل گوشت قربانی در حال حذف بود که ببرهای مازندران مانع آن شدند.
• حسینی در میان سخنانش از راه اندازی بزرگترین مرکز پرورش خاویار در جویبار خبر داد و گفت: پایتخت کشتی، پایتخت خاویار هم می شود.
• دوازدهمین جلسه شورای اداری استان با قرائت فرازی از وصیت نامه شهید محمدحسن قاسمی طوسی به پایان رسید.
• پس از پایان جلسه، واعظی وزیر ارتباطات در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 21 بهمن 1393
چه همدلی که که دو نماینده ساری با هم قهرند؟؟؟ عجب همدلی. اگر همدل بودند زیراب کردان خدابیامرز را نمی زدند.. این بنده خدا هم دیده همه هستند یه چی پروند.. شما زیاد به دل نگیرید عزیزان/
يك خدمتگزار 21 بهمن 1393
اقاي سيد هادي حسيني ببر مازندران نماد قدرت واراده وصداقت مازندرانه نه مصداق دو رويي دروغكويي ابرو مومن بردن وبر اساس مصلحت ومنفعت شخصي عمل كردن اقاي حسيني مردم افراد صادق ويك رنگ را دوست دارن چون خدا انان را دوست دارد پس بيا ..............
نا شناس 21 بهمن 1393
دِله اِمارِه بکوشته، بیرون مردِم رِه... :D :D :D:D:D:D:D:D:
مازنی 21 بهمن 1393
ای جان . خله با هم همدلی دارنه . نوندی مازرون چنده گلستونه .
m-p 21 بهمن 1393
من فکر کامبه وزیر دیه اماره مسخره کارده !!!
m 23 بهمن 1393
وزیر قرار بیه اینترنت ارزون بواشه پس کووووو/قرار بیه تعرفه ها ره ارزون هکانی کووو

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.